Iedereen is anders

                                                  kwetsbaar én kr8ig

Je hoeft het niet alleen te doen, wel zelf!
– Karen Carton

Inzicht geeft uitzicht

Mijn doel is een versterkende driehoek van kind, ouder en school/maatschappij

Als kind wil je ontdekken en acceleren. Als ouder wil je dat jouw kind gehoord en gezien wordt. Als school wil je dat kinderen en teamleden zich veilig en geborgen voelen, zodat iedereen tot zijn recht én tot leren komt. Maar door allerlei oorzaken of omstandigheden is de situatie soms anders dan gewenst.

Mijn kernwaarden zijn autonomie, verbinding en overvloed. Als iedereen zichzelf mag en kan zijn, komt er ruimte voor acceptatie en ontstaat nieuwsgierigheid naar de ander. Hierdoor ontstaat als vanzelf verbinding, die als het stroomt tot overvloed op vele gebieden leidt.
Groei in denkkr8 en eigen wijsheid op vele terreinen.

Boek: Ridder in Sophie
Vanuit mijn ervaring als coach en trainer heb ik een boek geschreven dat kinderen uitnodigt om nieuwe stappen te zetten als ze in cirkels lopen of een vaste mindset hebben. https://kr8stroom.nl/blog/ridder-in-sophie/
Thema: denken in mogelijkheden en zelfontwikkeling

Leef zelfbewust vol levenslust

Mijn ontdekkingsreis

Als groepsleerkr8 verschoof mijn aandacht al snel van de didactische kant van mijn vak naar de interactie tussen kinderen. Al observerend vroeg ik mij af: Wat speelt hier echt? Om mijn honger te stillen volgde ik opleidingen en cursussen waaronder NLP, holistisch en oplossingsgericht coachen en systemisch werk. Sinds 2008 hebben familie-, groeps- en organisatieopstellingen als interventie mijn hart gestolen. Vrij van oordeel werkt het verhelderend voor alle deelnemers.

Als coach en trainer heb ik al tientallen, misschien wel honderden, tafel- en groepsopstellingen begeleid, waarbij de inzichten als vanzelf ontstaan, door het stellen van verdiepende vragen. “Oh, dus niet de hele klas was toen tegen mij! Dat dacht ik steeds.”- Guus, 12 jaar.

Levend sociogram oftewel een groepsopstelling
‘In een groep waar veel speelde, maar ik als nieuwe leerkracht de vinger niet op de zere plek kon leggen, startte Karen met een Levend Sociogram. Toen de kinderen zelf een plek in de ruimte mochten kiezen, werd de dynamiek snel duidelijk en kon er specifiek hulp geboden worden.’
– Nienke

Rust & Harmonie = Ontspannen Leren

Elke klas, team of school vormt een organisch geheel, waaraan iedereen een steentje bijdraagt. De school zie ik als ‘maatschappij in het klein’, waarbij iedereen een eigen verhaal heeft. Mijn uitgangspunt is de kr8 van het verschil: ‘Samen vorm je één groep, terwijl je vrij blijft in het kiezen van vriendschappen.’ Dit schept ruimte en individuele mogelijkheden voor zowel expansie als het stellen van grenzen.

Door een Levend Sociogram of groepsopstelling ontstaat binnen korte tijd herkenning en inzicht voor alle betrokkenen. Dit creëert een nieuw perspectief en geeft ruimte voor commitment, zodat er gezamenlijk nieuwe plannen of afspraken kunnen worden gemaakt.

Mijn vragen leveren waardevolle authentieke antwoorden op, wat ruimte geeft voor een verhelderend gesprek. Autonomie en verantwoordelijkheid geven en nemen zijn hierbij, naast vrijheid en verbinding, essentiele waarden voor mij, want ze leveren de basis voor reflectie en nieuwe stappen.

Leef jouw Kr8stroom!

Het is mijn missie om in eerste instantie kinderen – authentiek, vanuit eigen verantwoordelijkheid & mogelijkheid – hun plek te laten innemen binnen elk passend systeem en het gehele collectief. De 8 van Kr8stroom staat voor de verbinding en constante stroom van levensenergie tussen hoofd, hart en buik. Denk maar aan de kr8 van de adem, de bloedsomloop en de constante vernieuwing van onze cellen.

Mijn logo
Om vrij én verbonden te blijven, doorloop je de vier raderen of cirkels continu in willekeurige volgorde:
*spiritueel: wensen en dromen
*mentaal: gedachten
*emotioneel: gevoelens
*fysiek: daadwerkelijk handelen

Als je aandacht geeft aan alle 4 raderen dan stroomt je levensenergie vrijuit! Jij leeft dan jouw KR8STROOM

Hoe klanten mij ervaren

Dank je wel voor je prettige begeleiding. Fijn dat je op de juiste momenten doorvraagt en ons over dingen laat nadenken.

Het was waardevol om dit samen met mijn duo’s te doen en na te bespreken. Ik zou graag nog een groepsopstelling willen doen, omdat het veel inzichten geeft in de groepsvorming en de processen die in een groep spelen. Dank je wel, Karen voor je tijd en aandacht.

Suzan

Leerkracht, Openbaar Onderwijs Houten

Volg mij op:

Gratis online match-gesprek

Gratis download:

Een waardevol gesprek met een kind. 
Vul je naam en e-mailadres in en het boek komt naar je toe.

 
 
 
 
 
 
 

Ik wens je veel plezier en mooie inzichten bij het lezen van dit e-book. Ik verneem graag van je wat je ervan vindt. Reageer naar karen@kr8stroom.nl